St Eriksgatan 117

Kompanjonsavtal

Kompanjonsavtal kan även benämnas aktieägaravtal, konsortialavtal, handels- och kommanditbolagsavtal. Vad som utmärker kompanjonsavtalet är att de reglerar delägarnas förhållande till varandra och till bolaget. Innan man ger sig in i ett kompanjonskap är det viktigt att man noga tänker igenom vad som bör regleras kompanjonerna emellan.

Ett kompanjonsavtal brukar reglera bl. a. följande frågor:

• Verksamhetens inriktning och omfattning.
  • Bolagets firma och lokalisering.
  • Inflytandefrågor, såsom rätten att utse styrelseledamöter, revisorer, styrelseordförande och VD. Härutöver brukar ofta krävas enighet för vissa beslut.
  • Rätten att sälja aktier till utomstående, vilken begränsas såväl genom regler i bolagsordningen som genom reglering i avtalet.
  • Rätt till inlösen av parts aktier i vissa fall, t ex vid vägran att tillskjuta kapital eller då någons anställning upphör.
  • Konkurrens och sekretess. Företagsjuristerna har lång erfarenhet av att upprätta och granska olika typer av kompanjonsavtal.

Vill Du veta mer om kompanjonsavtal eller få ett kompanjonsavtal upprättat?

Gör en intresseanmälan via formuläret eller kontakta oss på +46 (0) 8-667 92 70

Intresseanmälan / Fråga

I find a lot of humor the due to own personal experiences on 's day:

1. He could be even more of a lightning for us, Mattingly said of ;
  2. aggressive advocate for his clients, concentrates his practice Personal Injury, Medical Malpractice,..., , , Zavodnick is experienced personal injury attorney who has handled a wide variety of personal injury matters Philadelphia, and the surrounding counties, Mo Alexander Jersey slip and fall accidents, motor vehicle accidents, products liability accidents and workers' compensation claims resulting from Derek Watt Jersey injuries;
  3. I think he's a heck of a player;
  4. He was held scoreless on 0 Jake McCabe Jersey 3 shooting just 13 minutes;
  5. The switch was made before the Missouri Authentic Forrest Lamp Jersey but now is permanent;

I've had more conversations about soccer than the NFL.

One of the first games got into was against the Steelers. Robertson has always had a high walk rate , but this is mitigated by outstanding strikeout rate; Robertson has averaged at least one strikeout per inning every year of his career so far. If the Steelers can't re-sign him, hopefully he'll go to a team that will give him a to start. Blackwood was handed a match Ondrej Pavelec Womens Jersey for intent to injure that night. recorded his first career 3- contest 5 vs.