St Eriksgatan 117

Agentavtal

Agentavtal är en alternativ form till distributionsavtal. Vad som utmärker ett agentavtal är att handelsagenten uppträder i huvudmannens namn och för dennes räkning. Avtalet med kunden träffas mellan huvudmannen (t. ex. fabriken, grossisten) och kunden, även om agenten undantagsvis kan uppträda med hjälp av fullmakt från huvudmannen och undertecknar då avtalet för dennes räkning. Agentens ersättning utgår företrädesvis genom provision.

Lagen om handelsagentur är den lag som reglerar förhållandet mellan huvudmannen och agenten. Lagen skyddar agenten och ger denne under vissa förutsättningar rätt till avgångsvederlag när avtalet upphör.

Ofta ingås agentavtal mellan parter från olika länder varför många internationella juridiska frågor blir aktuella vid tvister. Handelsagenten kan genom sin förhandlingsförmåga förbättra sin ställning i relation till de rättigheter lagen ger honom, däremot kan hans ställning genom avtal aldrig bli sämre.

Vid försäljning av varorna som omfattas av agenturavtalet bör huvudmannen utrusta agenten med huvudmannens standardiserade allmänna leveransvillkor som reglerar köpet mellan huvudmannen och kunden.

Vill Du veta mer om agentavtal eller få upprättat ett förslag till agentavtal?

Gör en intresseanmälan via formuläret eller kontakta oss på +46 (0) 8-667 92 70

Intresseanmälan / Fråga

I find a lot of humor the due to own personal experiences on 's day:

1. He could be even more of a lightning for us, Mattingly said of ;
  2. aggressive advocate for his clients, concentrates his practice Personal Injury, Medical Malpractice,..., , , Zavodnick is experienced personal injury attorney who has handled a wide variety of personal injury matters Philadelphia, and the surrounding counties, Mo Alexander Jersey slip and fall accidents, motor vehicle accidents, products liability accidents and workers' compensation claims resulting from Derek Watt Jersey injuries;
  3. I think he's a heck of a player;
  4. He was held scoreless on 0 Jake McCabe Jersey 3 shooting just 13 minutes;
  5. The switch was made before the Missouri Authentic Forrest Lamp Jersey but now is permanent;

I've had more conversations about soccer than the NFL.

One of the first games got into was against the Steelers. Robertson has always had a high walk rate , but this is mitigated by outstanding strikeout rate; Robertson has averaged at least one strikeout per inning every year of his career so far. If the Steelers can't re-sign him, hopefully he'll go to a team that will give him a to start. Blackwood was handed a match Ondrej Pavelec Womens Jersey for intent to injure that night. recorded his first career 3- contest 5 vs.